[O1] różniaca silniczków regulacji świateł

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • wroomwroom
    Classic
    • 2010
    • 6

    [O1] różniaca silniczków regulacji świateł

    Odświeżę Panowie troszkę wątek. Mianowicie doszliście może co jest przyczyną wycia alarmu ?
    Czy te czujniki parkowania ?

    Ja mam czujniki parkowania tył/przód ? I właśnie zaobserwowałem wycie alarmu w garażu. Pierwsze dwa razy wyło bez powodu, no ale wyłączyłem, włączyłem z pilota i przestało.
    Ale teraz podobnie jak za drugim (bo pierwszego nie jestem pewien) samochód w ogóle nie był uzbrojony. Syrena cały czas wyje pomimo kilkukrotnego zamknięcia i otwarcia pilotem itd itp, jedynie mogę wyłączyć syrenę małym kluczykiem. Samochód stoi bardzo blisko przodem do ściany. Jakieś sugestie ?

    Dzięki
  • pt_pawel
    Drive
    • 2010
    • 40

    #2
    [O1] różniaca silniczków regulacji świateł

    Witajcie.
    Jaka jest różnica w działaniu silniczków do regulacji świateł pomiędzy standardowymi przed liftem a silniczkiem w xenonach.

    Pytam bo na razie teoretycznie przymierzam się do wymiany lamp i nie chce rzeźbić w lampach, zamiast tego może zaradzę coś np. robiąc przejściówkę działania silników.


    Gdzieś obiło mi się o uszy, że ten z xenonów jest krokowy bipolarny, a w standardowych jest zwykły silniczek, ale proszę was o informacje.

    Pozdrawiam.

    edit:
    Tak mnie jeszcze olśniło ,czy w starych reflektorach nie ma przypadkiem serwomechanizmu? Czyli dwa przewody zasilający i jeden sygnałowy? Na razie nie zaglądałem pod maskę bo nie mam czasu.

    Komentarz

    • Maru 123
      RS
      • 2008
      • 4660

      #3
      Zamieszczone przez pt_pawel
      standardowymi przed liftem a silniczkiem w xenona
      przed liftem w 2000r nie było xenonów :wink:
      1.8T AGU L&K

      2.0TDI BKD ELEGANCE

      TOYOTA LAND CRUISER J95

      Komentarz

      • lukasz3112
        RS
        • 2008
        • 3607

        #4
        Zamieszczone przez Maru 123
        Zamieszczone przez pt_pawel
        standardowymi przed liftem a silniczkiem w xenona
        przed liftem w 2000r nie było xenonów :wink:
        to po 1

        a po drugie to jesli montujesz xenony to można je podłączyc pod ręczną regulację i wtedy silniczki można poprzekładać ze starych lamp. Przynajmniej w mojej po FL tak było.
        Opel Vectra 1.6 16V --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ALH+ --> Skoda Octavia I 1.9 TDI ASZ+ --> Ford Mondeo ST220 3.0V6 --> Skoda Octavia II 2.0 TDI BKD -->Vectra C OPC 2.8T -->Mitsubishi Lancer X 2.0DI-D --> Skoda Octavia 2 FL -->Renault Laguna III GT 2.0dci-->obecnie Toyota Auris IIFL Hybrid i Ford Focus MK3

        Komentarz

        • kowal 2002
          RS
          S_OCP Member
          • 2006
          • 5161

          #5
          Re: różniaca silniczków regulacji świateł

          Zamieszczone przez pt_pawel
          ... Gdzieś obiło mi się o uszy, że ten z xenonów jest krokowy bipolarny, a w standardowych jest zwykły silniczek, ale proszę was o informacje.

          Pozdrawiam.

          edit:
          Tak mnie jeszcze olśniło ,czy w starych reflektorach nie ma przypadkiem serwomechanizmu? Czyli dwa przewody zasilający i jeden sygnałowy? Na razie nie zaglądałem pod maskę bo nie mam czasu.
          W ksenonach jest tak jak napisałeś silnik krokowy bipolarny. W zwykłych lampach jest pełne serwo na zwykłym silniku. Gdybyś chciał zostać przy ori silnikach z ksenonu to musiałbyś dorobić sterownik do tych silników ( a właściwie dwa - po jednym na każdą lampę ). Łatwiej jest przełożyć silniczki ze zwykłych lamp do ksenonu i zostać przy regulacji ręcznej. Z tego co pamiętam także wtyczka zwykłej lampy i ksenonu różnią się więc tutaj tez trzeba porzeźbić ( najlepiej kupić gotową przejściówkę ). Poszukaj na forum wszystkie te przeróbki są dobrze opisane...
          Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
          Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

          Komentarz

          • pt_pawel
            Drive
            • 2010
            • 40

            #6
            Maru 123 i lukasz3112 - bez komentarza...

            kowal 2002 Chce zostać przy regulacji ręcznej i myślę o przejściówce "serwo->silnik krokowy" żeby nie bawić sie z przekładaniem, bo tam trzeba jakieś trzpienie piłować czy tam przyklejać, a mi to na trwałe nie wygląda takie kombinowanie. A przejściówkę jest mi pewniej wykonać. Rozumiem , że elektronika w starych lampach działa na zasadzie serw modelarskich tzn linia zasilania, masy i sygnału? Dzięki za pomoc.

            Pozdrawiam.

            Komentarz

            • kowal 2002
              RS
              S_OCP Member
              • 2006
              • 5161

              #7
              Zamieszczone przez pt_pawel
              Maru 123 i lukasz3112 - bez komentarza...

              kowal 2002 Chce zostać przy regulacji ręcznej i myślę o przejściówce "serwo->silnik krokowy" żeby nie bawić sie z przekładaniem, bo tam trzeba jakieś trzpienie piłować czy tam przyklejać, a mi to na trwałe nie wygląda takie kombinowanie. A przejściówkę jest mi łatwiej wykonać. Rozumiem , że elektronika w starych lampach działa na zasadzie serw modelarskich? Dzięki za pomoc.

              Pozdrawiam.
              No to jeśli chcesz zostać przy krokówkach to polecałbym zamiast "przejściówki" oddzielne sterowanie przyciskami typu UP/DOWN ( zamiast ori kółeczka ).
              Stopień mocy dla krokówek i jego sterowanie i tak musisz zrobić więc zamiast dokładać jeszcze układ A/D z jakimś uP, który zamieni sygnał napięciowy z potencjometru regulacji położenia na odpowiednie sygnały dla stopnia mocy, łatwiej będzie zrobić prościutkie sterowanie na jakimś liczniku ew. małym uP ( sterowniki silników mają zazwyczaj logikę TTL ). Jeśli kupisz gotowy sterownik ( np. www.akcesoria.cnc.info.pl ) to podajesz tylko sygnału kierunku ( UP/DN ) i impulsy dla "kroków". Jeśli lubisz dłubać i będziesz robić sam, to ori sterownik silników do ksenonów jest zrobiony na ST-ku L9935 w wersji SMD ( logika+driver sterowane po interfejsie szeregowym SDI z dowolnego uP ). Ori krokówki ( przynajmniej w OII, ale w OI pewnie też ) są tak zrobione, że nie potrzebują cały czas prądu trzymającego ( jest przekładnia ślimakowa ) więc te SMD nie mają nawet zewnętrznego radiatora ( tylko niewielkie pola miedzi na płytce ), bo obciążenie występuje tylko w momencie ruchu silników. Jeśli w układzie samopoziomowania dynamicznego, gdzie ruch występuje prawie cały czas, to wystarcza, to w przypadku poziomowania ręcznego ( czyli pracującego kilka sekund raz na jakiś czas ) nie powinno być problemu z nadmiarem ciepła.

              BTW. Sam miałem podobny pomysł co ty ( zostawić krokówki i dać dodatkowy sterownik ) ale okazało się, że jest z tym trochę zabawy a ostatnio za 350pln udało mi się kupić używany komplet ( sterownik + dwa czujniki na zawieszenie ) więc dorobię tylko wiązki, montaż i będzie jak ori...
              Jest: Czarna OIIFL Combi 1,8 TSI + DSG
              Była: Czarna OII 1,9 TDI (BXE)

              Komentarz

              Pracuję...